Svázaná? Svobodná.

16. ledna 2016 v 18:28 | Followerka |  Ze života
Často se mě lidé ptají, proč jsem se rozhodla být křesťanem, když je to "tak svazující". A právě tohle je snad nejčastějším argumentem - vždyť mě to "tak omezuje". Pravdou ale je, že já svou víru jako omezení v žádném případě nevnímám. Právě naopak. Mít Boha jako průvodce životem je neskutečně osvobozující. V tomto článku jsem se proto rozhodla vám trochu přiblížit proč.

Za prvé. Vím, že nemusím mít strach o svou budoucnost. Mám jistotu v Bohu, že se o mě vždycky postará, nikdy mě neopustí a vždycky mě připraví na to, co pro mě přichystal. Každý den mě Bůh ujišťuje, že pokud se plně položím do Jeho rukou, budu šťastná. A i když někdy, v těch těžších chvílích, kdy si něčím nejsem jistá, něco se nepovede, nebo se sesype něco, co bylo pro mě důležité, je těžké pořád důvěřovat a i já někdy pochybuju. V takových chvílích mi prostě řekne: Vždyť já tě mám rád, všechno bude zase v pořádku.

"Já sám přece vím, jak o vás přemýšlím, praví Hospodin.
Mám v úmyslu váš prospěch, a ne neštěstí; chci vám dát budoucnost a naději."
Jeremiáš 29:11

Za druhé. Vím, že jsem osvobozená od všech chyb, které dělám. Jako všichni ostatní, ani já rozhodně nejsem dokonalá a dělám chyby. I já občas hřeším. I když jsem Boha, hřích ve mě pořád je a někdy se prostě neovládnu. Ale i přesto mě Bůh miluje a pokaždé, kdy činím pokání u Jeho nohou, mě zvedne a odpustí mi. V Jeho náruči je vždycky milosrdenství.

"Hospodin je milostivý a soucitný, nesmírně trpělivý a nejvýš milosrdný."
Žalm 103:8

"Proto přistupme k trůnu milosti se smělou důvěrou, abychom došli milosrdenství
a našli milost, když potřebujeme pomoci."
Židům 4:16

Za třetí. Vím, že nikdy nemusím mít strach. Bůh v Bibli často říká, že se nemám bát a slibuje, že je vždycky se mnou. A jak už jsme se dozvěděli v tomhle článku, Bůh své sliby opravdu plní. Nemusím mít strach, protože vím, že Bůh se o mě vždy postará.

"Neboj se - já jsem s tebou, nestrachuj se - já jsem tvůj Bůh.
Posilním tě a podpořím, podepřu tě svou spravedlivou pravicí."
Izaiáš 41:10


Za čtvrté. Vím, že kdykoli se budu cítit sama, slabá a smutná, když se něco nepovede, něco mě zraní, budu zmatená a zoufalá, Bůh je se mnou. Navždy. Nikdy mě nenechá samotnou. Nikdy mě nezradí. Vždycky mě ujistí, že v Jeho lásce jsem v bezpečí. Vždycky mě utěší a dá mi naději.

"Pán je Duch, a kde je Pánův Duch, tam je svoboda."
2. Korintským 3:17

 

20 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 16. ledna 2016 v 20:12 | Reagovat

Je krásné, že v křesťanství dokážeš najít tyhle věci :)
Já jsem vegan a tímto mě plno lidí bere taky jako svázanou... Naopak si připadám volnější, že mě netíží smrt a utrpení zvířat :)

2 Eli Eli | Web | 18. ledna 2016 v 22:48 | Reagovat

Každý si může věřit, v co chce, pokud tím neubližuje ostatním. Proto nechápu, že někteří mají zbytečně kecy na druhé jenom proto, že mají jiné hodnoty, například v podobě víry. Tebe osvobozuje, proto si za ní stůj. :)

3 Antea Antea | Web | 1. února 2016 v 13:19 | Reagovat

Že jsi osvobozená od všech chyb? Takoví jste všichni, myslíte si, že můžete udělat sebevětší svinstvo, pak si to odklečet v kostele, posypat si hlavu popelem a je vše OK.

Čtyři důvody jsou dost málo, když jsi o své víře tak přesvědčená, zejména když body č. 1,3 a 4 omílají to samé.

Z tvého článku vyplývá, že jsi velmi slabá a nejistá osoba, která potřebuje v životě berličku, protože jinak jej není schopná sama zvládat.

A věta "Ale i přesto mě Bůh miluje a pokaždé, kdy činím pokání u Jeho nohou, mě zvedne a odpustí mi. V Jeho náruči je vždycky milosrdenství." jen dokazuje, že už jsi opravdu "jejich" a máš neskutečně vymatláno.

A ano, můžu to posoudit, protože jsem bohužel měla letitou příležitost nahlížet stejně zarytým košiláčům jako jsi ty, pod pokličku a ještě jsem nepotkala jediného, který by byl jiný.

4 Lenin Lenin | 1. února 2016 v 13:33 | Reagovat

Nikdy mě nenapadlo myslet si, že náboženství člověka svazuje. Naopak. Náboženství člověku dává svobodu a odvahu dělat věci, který by "nevěřící pes" nikdy nedělal. Stačí se podívat kolem sebe. Náboženství má na rukou nejvíc krve, kvůli víře ze pozabíjeli miliardy lidí a vrahům je dobře na duši, protože Bůh jim odpustí; neřku-li je přímo odmění! Bohu se oddá ten, co není schopný nést odpovědnost za vlastní pochybení, ten, co nedokáže vzít život do svých rukou a být odpovědný za svojí budoucnost. -

Samozřejmě, každýho věc, ale já bych nebyla schopná podívat se sama sobě do očí, když bych o sobě věděla, že jsem tak zbabělá, že nejsem schopná "sníst co jsem si navařila" a namísto vlastní odpovědnosti spoléhám na "cosi".

5 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 1. února 2016 v 13:51 | Reagovat

Pro mě to asi nejsou argumenty, které by mi dokázaly změnit můj pohled na svět, ale respekutuju to a jsem ráda, že jsi šťastná :). Ve mně dřímá od jak živa agnostik, ale cizí víry mi nevadí a jsem ráda, že někdo bere svůj přístup k víře takto pozitivně :).

6 Mayah Mayah | Web | 1. února 2016 v 13:56 | Reagovat

Krásne (:
vidím, že máme veľa názorov spoločných (:
Hovorí sa, že dnes sú kresťania prenasledovaní viac než kedykoľvek v histórii. Berú kresťanov ako niečo prapodivné, a myslia si, že by sme "mali byť len poslušní a mlčať" a pritom práve táto sloboda, skutočná sloboda plynúca z Božích milostí, nám otvára ústa a nabáda nás kričať a dať všetkým vedieť, aký veľký je náš Boh (:

7 Gil Gil | Web | 1. února 2016 v 14:40 | Reagovat

Jů dnes mám nějaké štěstí na objevování KRÁSNÝCH blogů :))) Ráda Tě poznávám ♥

8 Marie Marie | 1. února 2016 v 15:19 | Reagovat

Moc pěkný a pravdivý článek :)

9 Girri Girri | Web | 1. února 2016 v 15:21 | Reagovat

Vau, tvůj blog i ty jste oba neskutečně sympatičtí.
Jsem ráda, že je tu někdo takový, kdo dokáže psát o Bohu a křesťanství úplně přirozeně. To já třeba moc nedokážu. Vždycky se strašně bojím keců těch s předsudky a tak si to raději nechávám pro sebe. Ale jak jsi mi teď připomněla, s Bohem se vlastně bát nemusím. :)
Mimochodem, můžu se zeptat, do které církve patříš? (Jsem jen zvědavá.)

10 Marie Marie | 1. února 2016 v 15:24 | Reagovat

[3]: nic o tom nevíš :)
a jak píšeš, že: "Že jsi osvobozená od všech chyb? Takoví jste všichni, myslíte si, že můžete udělat sebevětší svinstvo, pak si to odklečet v kostele, posypat si hlavu popelem a je vše OK."  
-- to není pravda, my to takhle nebereme, říct si něco jako "OK můžu hřešit, Bůh mi to stejně odpustí.." - to není správné. Je potřeba snažit se nehřešit. A když někdo udělá i sebevětší hřích, ale potom toho upřímně před Bohem lituje a snaží se o pokání, Bůh mu odpustí :)

11 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 1. února 2016 v 15:24 | Reagovat

Asi mi to připadá jako dosazování si "boha" někam, kde prostě nemá co dělat. On vlastně ve finále nemá co dělat nikde, protože vše se děje ve tvé hlave a jde jen o tvůj způsob myšlení. A to je to svazující - že si to nedokážeš přiznat, že možná ze složitosti toho všeho ta neprobádaná místa přelepíš samolepkou s dědou na mráčku (obrazně...). Potřebuješ nějakého Boha, abys tolerovala vlastní chybovost? Pochybuju.

A myslet si, že bůh tě před vším ochrání, to mi vážně přijde jen jako namlouvání si něčeho pro odehnání strachu nebo nejistoty. Ale život je nejistota a jejím zakrytím si nepomůžeš, až bude nejhůř.

To mi na náboženství vadí - že k celkem dobrým hodnotám a úvahám dává ty své infantilní "user friendly" nálepky postav a hrdinů, zkrátka že složitost existence zosobňuje, koncentruje a ucpává nějakým bohem/bohy. To je svazující. Ale tak nic ti neberu, že ;)

12 Antea Antea | Web | 1. února 2016 v 15:39 | Reagovat

[10]: Vím o tom dost, zažila jsem to na vlastní kůži.
Vy to tak možná neberete, protože si to nepřiznáte, ale ve skutečnosti se přesně tak chová 99% z vás.

13 Marie Marie | 1. února 2016 v 15:44 | Reagovat

[12]:není to pravda :)

14 Marie Marie | 1. února 2016 v 15:45 | Reagovat

[11]: nic o tom nevíš :)

15 Kiara Kiara | E-mail | Web | 1. února 2016 v 16:14 | Reagovat

Mně se ideologie křesťanství prostě nezamlouvá. Na světě existuje tolik zla píchaného na dobrých lidech, že si prostě nedokážu myslet, že by nad námi někdo držel ochrannou ruku.
Já věřím v to, že si každý člověk musí svoje štěstí vydobýt sám, že ho ovlivňují okolní lidé, a ne vyšší moc, možná tak geny a určité biologické předpoklady.
Jsem ráda, že žiji v době, kdy mě nikdo neupaluje za kacířství, protože teď by mě už snad nikdo nepřesvědčil, abych v Boha věřila. Jsem ráda, že jsem nevyrůstala v křesťanské rodině.
Na závěr, dokud mi to nikdo nevnucuje, je mi jedno, kdo je jakého vyznání. Jen ať si pak nestěžuje, když se mě zeptá na názor ^^

16 hellboy hellboy | Web | 1. února 2016 v 16:30 | Reagovat

Já se dala na islám,teda ne úplně, ale kdybych si měla vybrat mezi islamem a křesťanstvím vybrala bych si jednoznačně vybrala islám, je mi pohodlnější. Ale to je věc názoru a lidí.

17 Aňa Aňa | Web | 1. února 2016 v 17:07 | Reagovat

Mě se tvůj článek docela líbil. Zdáš se být šťastný člověk. Každý toho štěstí dosahuje jinak -  někdo právě vírou v Boha. :)
Zajímalo by mě, kde jsi přišla na ty verše? Já taky občas otevřu Bibli, ale většinou nevím, co číst a najít tam ty dobré výstižné a tematické veršíky je často těžké. Takže by mě zajímalo, kde na to chodíš? :)

18 M. M. | Web | 1. února 2016 v 17:11 | Reagovat

Máš můj obdiv za to, že sis založila takovýhle blog :-) Tohle téma je dnes konfliktní víc než kdy jindy... ale nic není potřeba víc než vyvracet předsudky. Článek se ti povedl, je milý a úžasně upřímný. Držím ti palce do dalšího blogování!

19 Silwiniel Silwiniel | Web | 1. února 2016 v 17:37 | Reagovat

Náboženství zotročuje, skutečná víra dává svobodu. Přeju ti hodně síly, aby ses nenechala nikým a ničím odradit :)

20 Antea Antea | Web | 1. února 2016 v 17:48 | Reagovat

[14]: Jak tak koukám, tak tady kromě tebe, autorky a dalších věřících nikdo nic neví...

21 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 1. února 2016 v 18:12 | Reagovat

Neumím si představit, že bych víru brala takhle, byla jsem v ní vychována a tak pro mě existuje Bůh, ale jen a pouze existuje, stvořil to tady, řídí to tady a to je všecko, neumím se v tom tak vyžít, beru to asi jako nějaký zákon fyziky, nevím, jak to mám lépe vyjádřit.

22 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 1. února 2016 v 18:25 | Reagovat

[14]: Proč o tom podle tebe automaticky nesouhlasící člověk nic neví? Zvlášť, když má argumenty (Steeve docela trefně argumentuje platnými postřehy z psychologie) nebo dokonce zkušenosti, není to na hlavu? Nevěřící může o náboženství vědět hodně. Může si o tom zjišťovat jen tak ze zájmu, dokonce může mít volitelné předměty (na střední nevím jak to chodí, ale na vysoké si můžeš zvolit cokoli, co škola nabízí, z jakéhokoli oboru, jako céčko) a třeba být i duchovně založený, takže snadno pochopí teologickou stránku, přestože v ní nevěří. Co takhle zkusit nejdřív normální diskuzi s vlastními argumenty? A to nahoře moc neberu. To první jde smést docela snadno a zbytek je pořád jedno a to samé a stejně jako Steeve to vidím jako pouhý psychologický efekt přesvědčení o tom, že "to všechno bude dobrý" ne proto, že to zvládnu, ale že mi mocná síla pomůže, což sice ničemu neškodí, pokud se na to věřící nespoléhá absolutně, ale dá se to vyvracet.

23 Ea Ea | 1. února 2016 v 20:02 | Reagovat

usuzuji tak podle toho, co píše :)
"Takoví jste všichni, myslíte si, že můžete udělat sebevětší svinstvo, pak si to odklečet v kostele, posypat si hlavu popelem a je vše OK. "  -- tohle opravdu není pravda :)

24 Ea Ea | 1. února 2016 v 20:04 | Reagovat

[22]: a Steeve: "Asi mi to připadá jako dosazování si "boha" někam, kde prostě nemá co dělat. On vlastně ve finále nemá co dělat nikde, protože vše se děje ve tvé hlave a jde jen o tvůj způsob myšlení." -- to také není pravdivé :)

25 Illumináti Illumináti | Web | 1. února 2016 v 20:13 | Reagovat

such ženy
                    wow

26 Lany Lany | Web | 1. února 2016 v 20:13 | Reagovat

Vidím, že tu majú konflikt dva typy ľudí: tí, čo veria v Boha a tento článok si silou mocou obhajujú, a tí, čo hned' súdia a nerozumejú zmyslu pravej viery, ale skôr svojim predsudkom voči náboženstvu.
Som kresťanka a verím v Boha, taktiež s týmto článkom súhlasím, lenže niektoré body mi prídu rovnaké a príde mi, že pri týchto štyroch bodoch si si svoje presvedčenie v Boha veľmi neobhájila, takže to niektorí nechápu. Lenže viem, ako to myslíš a viem, že niektoré veci sa nedajú presne vyjadriť slovami, čo je aj tento prípad a hlavne prípad viery v Boha.
A vás, čo odsudzujete, povedte. Aký máte problém s touto blogerkou, ktorá má vieru v Boha a chce si ju touto formou obhájiť a dať najoavo aj ostatným, prečo sa rozhodla v Boha uveriť? Ubližuje vám tým? Krivdí vám? Zabraňuje vám myslieť si o tom svoje a vnucuje vám svoje presvedčenie?
Nie.
Iba spísala krásne dôvody svojej viery a podľa mňa to napísala naozaj nádherne, ako niečo, za čo sa oplatí bojovať a za čo sa oplatí nasledovať Ho. Ak tomu neveríte Vy, tak vo viere nezabraňujte dievčaťu, ktorá je pri Bohu očividne šťastná. Čo ak zažila niečo, vd'aka čomu sa pri Bohu cíti spokojná? Nepoznáte Ju a Jej dôvody. Aj mne sa stalo niečo, pre čo sa každú noc modlím k Bohu a rozprávam sa s ním a to mi nedáva len nádej ale dobrý pocit pri srdci, s ktorým sa zobudím aj ráno a ten tam nie je preto, že by som si ho sama vsugerovala. Tak isto ako ked' sa na vás usmeje nejaký chlapec, ktorý sa vám páči, v srdci zrazu pocítite teplo, presne tak je to s Bohom. Tento pocit si nevsugerujete.
Ani Boha nemiluje každý. Ale tí, čo ho milujú, nie sú hlupáci s vymytými mozgami, ktorí nevedia čo robia. Práve naopak. Veľmi dobre to vedia.
Takže, Followerka, chcem sa ti pod'akovať za tvoj krásny a úprimný článok, ktorý mi vyčaril úsmev na tvári a pri ňom budem pamätať, že sa v dnešnej dobe nájde niekto, kto vie nájsť rozdiel medzi vierou a náboženstvom a koho nezaujímajú predsudky ostatných a bude si stáť za svojím názorom. :)

27 retrofeeling retrofeeling | Web | 1. února 2016 v 20:35 | Reagovat

[20]: Pokud hovoříme o katolictví atd., tak s tebou souhlasím ve všem. Jde o to, zda slečna věří v Boha sama pro sebe nebo skutečně chodí na mše, denně se modlí, řídí se ortodoxními pravidly atd.

28 Yuki Yuki | 1. února 2016 v 21:35 | Reagovat

Štve mě, jak např. Antea neustále ve svém komentáři neustále kritizovala její názory. Já jsem katolík, ale ani nemluvím sprostě, nic si "dokazovat" nemusím a boha nepotřebuju jako berličku. Je to opora, ale za hříchy se neodpouští snadno, hele. Znám horší - a 99%? Jako vážně? Ne. Hooodně křesťanů nemá ani ponětí jak se vyznat v Bibli, takže ti, co mají velkou velkou VELKOU krizi, je tohle super způsob. ve své podstatě tě to postaví na nohy a to je účel a výsledek.

29 Yuki Yuki | 1. února 2016 v 21:35 | Reagovat

*takže pro ty

30 hedd hedd | Web | 1. února 2016 v 22:11 | Reagovat

Zajímavý pohled na věc. :) Pro mě, jakožto "ateistu" (a do uvozovek píšu schválně!) je to něco naprosto neznámého. :)

31 Šárka Šárka | Web | 1. února 2016 v 22:16 | Reagovat

[26]: souhlas :)

Jinak co je špatného na tom mít Boha jako berličku v případě osobní slabosti? Ne všichni jsme přece úžasní siláci a supermani a občas potřebujeme pomoc.

Další věcí je, že Bůh skutečně "vzniká" v našich myslích, ale není to náhodou jeho záměr? Myslet si o tom může kdo chce, co chce.
Za mě je víra slučitelná nejen s normálním životem, ale i s vědeckými poznatky.

Křesťanů je ale strašně moc, jsou různí a každý k víře přistupuje trochu jinak. Ale ani jeden, kterého znám, nebere Ježíše jako "Pojistku" za odpuštění hříchů, díky které mohou třeba ukrást auto nebo zabít sousedovic psa. Vážně. Naopak, většinou s sebou právě neseme daleko větší zodpovědnost za své činy.

32 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 1. února 2016 v 22:30 | Reagovat

Tvuj pohled na věc mě fascinuje, protože je vidět, že je myšlen upřímně. Možná naivně, ale upřímně. Vždycky, když v poslední době slyšim modelově podobný věci od jakýhokoliv člověka jakýhokoliv vyznání, tak to ve mě jen prohlubuje mojí touhu po tom, se o fenoménu lidskym vnímání transcendentna, psychologie náboženství, víry a její protínání s personalizací/nepersonalizací božství dozvědět co nejvíc.

Na druhou stranu mi celej text, pokud mam bejt upřímná, svojí levností, předvídatelností a opakovanim frází vyvolává vzpomínky ze satanskýho dětství na katolický základce, kde nám tyhle plky furt cpali random učitelé/vychovatelé/jeptišky/knězové do hlavy.

33 Lilo Lilo | Web | 2. února 2016 v 2:30 | Reagovat

Určitě je hezké se moct spolehnout na víru, ale jak už někdo řekl, trochu mi to vyznívá, jako bys to využívala jako výmluvu, proč být slabá. Člověk může být silný a schopný a nechybovat i bez Boha anebo ho mít jen jako takovou tu poslední možnost, jistotu když už není jiná cesta. Tenhle přehnaně odevzdaný přístup určitě taky není stoprocentně nejlepší, spíš takový pasivní...

Věřím, že existují všichni bohové, protože lidé je kolektivním myšlním vytvořili a tudíž bohužel nemám moc křesťanstvím moc v oblibě právě proto, jak pasivní je. Jiná náboženství víc vyzývají k činnosti, seberozvíjení a síle, křesťanství je spíš pro ovečky, které vede pastýř - vlastně je to přesně takové. Ale každý má to svoje. Pokud ti to vyhovuje.

34 trasmari trasmari | E-mail | 2. února 2016 v 9:46 | Reagovat

Moc pěkný, povzbuzující článek, díky Ti! =)

35 Akim Akim | E-mail | Web | 2. února 2016 v 10:05 | Reagovat

Též si myslím, že cesta životem je příjemnější, jde-li se v páru, přičemž tím párem myslím člověka a Boha v jeho nitru. Nicméně si myslím, že náboženství se svými pravidly, dogmaty a anachronismy jsou pro věřícího člověka spíše přítěží a zabraňují mu přirozenému prozření. Ale ať si každý hledá víru tam, kde je mu dobře. :-)

36 Antea Antea | Web | 2. února 2016 v 11:02 | Reagovat

[28]: Já jsem ani tak její názory nekritizovala, jako spíš poukázala na jejich pokryteckost a vratkost. A pokud křesťanství získává lidi tak, že se k němu lidé obrací, když mají velkou krizi, kterou nejsou sami schopni zvládnout, je to smutné. Nechávájí "boha" aby za ně převzal odpovědnost, protože to sami nedokážou... Jak takové lidi výstižně označit?

37 magthealien magthealien | Web | 3. února 2016 v 19:51 | Reagovat

Myslím, že máš v sobě slečno velkou sílu. Tohle je první článek, který jsem od tebe přečetla a jeho upřímnost mě chytila za srdce.

Nenech se svazovat ostatními, víra ti dává svobodu a i přes to, že se ti zdá, že ti někteří neporozuměli, není to tvá chyba. Napsala jsi to, jak nejlépe jsi mohla a každý si z toho vzal jen to, co chtěl slyšet.

Věřím, že tvá víra už ti dala mnohé překonat. Však víme, Bůh odmněňuje své milované křížem.

38 followerka followerka | Web | 5. února 2016 v 19:18 | Reagovat

[9]: Chodím do evangelického společenství :)

[17]: Na verše chodím tím, že pravidelně Bibli čtu a zatrhávám si verš, které pro mě nějakým způsobem něco znamenají. Když potom píšu článek, zpětně je vyhledávám :)

Jinak bych chtěla poděkovat všem, kterým se můj článek líbil a rozhodla jsem se, že na téma některých komentářů bych ráda napsala článek do budoucna, hlavně proto, že je mi jasné, že něco mohlo vyznít dost nesrozumitelně a je třeba některé věci uvést na pravou míru :)

39 Amit Amit | Web | 8. února 2016 v 12:23 | Reagovat

[38]: Jaaaaj, můžu se zeptat.... od kolika máte shromáždění? A je možné tam přijít? Jenom orientačně, kdybych nělkdy měla chuť provádět blbosti :D

40 followerka followerka | Web | 8. února 2016 v 21:20 | Reagovat

[39]: S tou církví je to teď trošku zamotané, dřív jsem chodila do Pražského evangelického společenství Ta Cesta v Praze, ale teď spíš budu chodit do ICF - kostel na lodi v Praze :) Tam jsou shromáždění od šesti a každý je vítán! :)

41 Bara Bara | E-mail | Web | 27. února 2016 v 8:40 | Reagovat

Taky věřím v Boha. Nechápu tady ty některé osoby, které si myslí, že když oni v něho nevěří, tak je víra něco špatného. Díky😃

42 Mniška Mniška | E-mail | Web | 28. února 2016 v 15:36 | Reagovat

K tomuto článku jsem se dostala přes článek, který napsala magthealien. Přečetla jsem ho a rozhodně si nemyslím, jako někteří zde, že by to byly body zcela k ničemu, kterými sis svou víru neobhájila. Co čekáte? Věty, které zaznívají o náboženství jako klišé? Fráze, které znáte i vy sami? Každý jsme jiný, každého z nás naplňuje něco jiného a tady jsou 4 osobní důvody, které jsou pro pisatelku ty důležité, ty, které ji naplňují.
Přečetla jsem pečlivě i všechny komentáře k článku. Některé jsou opravdu ostré a takové mě popravdě docela bolí. Jsou napsány za jediným účelem, a to ublížit. Přitom nechápu za co se komentátoři mstí, tvůj článek byl milý, nenucený a nikomu nic nevnucující.
Argument, že náboženství má na svých "rukou" krev, je už stará a zprofanovaná fráze, která v tom smyslu, v jakém je myšlena, není pravdivá. Spousta lidí dnes zabíjí a mnoho z nich si k tomu najde své důvody. To je jakoby se řeklo, že počítačové hry mají na "rukou" krev mnoha lidí. Přitom se už taky vědecky dokázalo, že PC hry nepodněcují agresivitu v tak vysoké míře, jako se obecně má a že se to týká lidí spíše psychicky labilních. Ale to nikdo samozřejmě nepodotkne. Bůh a křesťanství samo o sobě nikoho nezabilo. Jen lidé, kteří byli fanatičtí, anebo se schovali za zástěrku víry, aby si obhájili své nesprávné počínání. Anebo špatně pochopili to, co víra v Krista hlásá. Ale to je vina konkrétních lidí, ne náboženství a už vůbec ne současných věřících. Praví křesťané jsou schopní připustit, že to, co se tenkrát stalo (a že to bylo dávno, takže je vidět, že novodobý argument jaksi není k dispozici a je třeba zajít do minulosti, která měla mnoho zvrácených tváří a jen náboženství to nebylo), bylo špatné. Připustí to a přiznají, navzdory tomu, že může následovat otázka: "Tak vidíš, tak proč vlastně věříš, když se to stalo?" To je nesmyslná otázka a přitom zaznívá tak často. Každý má svou zodpovědnost v rámci církve i mimo ni a rozhodně nejsou dnešní věřící zodpovědní za to, co se tenkrát stalo a jak šeredně se to stalo. A mimochodem, než se někdo začne tvářit jako velký historik, je třeba nevytrhávat některé věci z kontextu a zasadit ty události do doby, mentality doby a hledat příčinné souvislosti, ne jen slepě opakovat některé často se opakující fráze.
Troufám si tvrdit, že někteří lidé tady tomu skutečně nerozumí a nemluvím prostě jen o těch, co s článkem nesouhlasí, může se to dokonce týkat i některých lidí, kteří se označují za věřící, ti tomu taky nemusí rozumět. Člověk některým argumentům upřímně věřících prostě neporozumí, protože to sami nepocítili srdcem, ale vnímají to jen rozumem, vnímají to jinak, jakoby zvnějšku, proto prostě nemohou postihnout některé myšlenky, které svým srdcem nezachytili. A tím rozhodně nemíním to, že kdo to nechápe, nemá do toho co kecat a je ten špatný. Ne, názor nechť projeví samozřejmě každý, ale některé věci jsou prostě těžko vnímatelné, to jen konstatuji.

43 Artis Artis | Web | 27. března 2016 v 23:45 | Reagovat

[21]: Beru to tak nějak stejně. Ne z ryzího duševního hlediska, ale nějakého vědeckého.

44 Milúšik Milúšik | 8. května 2016 v 19:27 | Reagovat

[11]:: Rád bych podotknul, že i slovutní Sisyfos uznávají hodnotu náboženské víry. Pan Zlatník sám uznal,že existence ráje, pekla, i posmrtného života nelze jak prokázat, tak ani vyvrátit. Jestliže přijmeme, že víra se děje jen v naší hlavě, pak samozřejmě musíme uznat, že i nevíra se děje rovněž jen v naší hlavě.

45 Kilari-san Kilari-san | Web | 17. května 2016 v 15:39 | Reagovat

1)Haha, jasně, to Bůh ti zajistí dobrou práci, žejo...s takovýmhle přístupem skončíš na dlažbě, ale ok C:
2)Ugh...vždyť se stačí jen vyzpovídat a takhle to udělat třeba klidně 666x...začarovaný kruh, je to na hovno
3)Ne, zlatíčko, TY se o sebe musíš postarat, ne nějaký magický dědula :'))))
4)Taky mám imaginární kamarády, no :---)))) Ale tak já ti to neberu, ty boží ovečko :----)))))

46 L Arpet L Arpet | E-mail | Web | 17. května 2016 v 20:20 | Reagovat

[42]: Moc pěkný komentář, souhlasím :)

Moc hezký článek, ano o tomhle to všechno je. Je to úžasný, nejlepší je, že když je tělo a duše slabá, ale  přiznáš to a prosíš o odpuštění, že Tě Bůh přijme s otevřenou náručí a pořád Tě má rád. Tohle nedokáže mnoho lidí, protože lidi jsou slabí. :)

[45]: 1. K tomu bych napsala jen jedno: Modli se a pracuj. Bůh sám o sobě nezajistí např. že jen tak vystuduješ bez námahy nebo že získáš dobrou práci, ale jde o to, že když se přičiníš a svěříš se mu, on tě povede pro tebe tou nejlepší cestou. 2. Součástí zpovědi není jen lítost nad hříchy, ale i upřímná snaha je napravit a vyvarovat se jich... to co píšeš pramení z tvé nevědomosti. :) 3. Tomu bude věřit jen ten, kdo zažil Boží lásku, kdo zažil tu radost od Boha. Tohle jsem poznala když mi bylo nejhůř. A Bůh mě tím provedl, ano, postaral se o mě. Vím, že nebudu sama. 4.Bůh není kamarád, je spíš něco jako otec.. no, taky ti neberu tvoji víru /a nepokoušej se říkat, že v nic nevěříš/ PS: být Boží ovečkou je mnohem "pohodlnější" než jí nebýt ;)

47 Andréé=) Andréé=) | Web | 18. května 2016 v 11:22 | Reagovat

Nehádajte sa tu... Každý je z nás iný, ateista, veriaci v nejaké náboženstvo.
Ale je rozdiel veriť v Boha a mať ho rád. Pretože to neznámená, že keď v boha veríš, ako ja, že ho máš rád, proste veríš, že existuje, ja napríklad verím v boha a aj v Satana, ale Satana mám radšej.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama